De Mol

Mark Koster


Nederlands | 10-12-2020 | 608 pagina's

9789463820257

Paperback / softback


€ 7,90

 Voorraad
   Op voorraad bij leverancier

   Verzendkosten € 4.95 | Eén euro vanaf € 30,- aan boeken

   Gratis afhalen, elke dag open!




Korte beschrijving/Annotatie

In dit familie-epos schetst Mark Koster aan de hand van vier generaties De Mol hoe één familie nu al decennialang bepaalt wat wij aan nieuws, muziek en vermaak krijgen voorgeschoteld.

Tekst achterflap

Een voortreffelijke biografie over de familie De Mol haalt indrukwekkend veel boven water over de machtige en notoir gesloten familie. ****

Recensie/Quote

Mark Koster (1969) is onderzoeksjournalist en programmamaker. Hij schreef onder andere voor Het Financieele Dagblad, De Pers, Nieuwe Revu, Quote en HP/De Tijd. Eerder publiceerde hij Hoe word ik bitcoin-miljonair en Cupido voor de rijken.

Biografie

'Een voortreffelijke biografie over de familie De Mol haalt indrukwekkend veel boven water over de machtige en notoir gesloten familie.' **** - NRC Van Medisch Centrum West tot Big Brother, van Koffietijd tot The Voice en van LINDA. tot Talpa. John, Linda en Johnny de Mol zijn overal. Zij zijn de grote spelers van de entertainmentindustrie. Op dit moment bezit John de Mol, een van de rijkste en machtigste Nederlanders, een handvol radiostations, een tv-zender, een persbureau, een magazine, muziekrechten en data van 7,5 miljoen Nederlanders. En nog altijd breidt hij zijn imperium uit. Zijn ambitie is een multimediaal bedrijf dat op tv, radio en online de strijd aan kan met giganten als Google, Facebook, Netflix en Amazon. Maar waar komt het enorme succes van de familie eigenlijk vandaan? Hoe kon de ambitieuze en gedreven John de Mol uitgroeien tot de gevreesde mediamagnaat van vandaag, aan het hoofd van een ware dynastie? Hoe werden de De Mols opgevoed? Wat drijft hen? Hoe ze zijn geworden tot wie ze nu zijn? Op zoek naar antwoorden op deze vragen dook Mark Koster in de familiegeschiedenis. Hij kreeg toegang tot het persoonlijke archief en sprak met hoofdrolspelers en hun inner circle. In dit fascinerende en onthullende familie-epos schetst hij aan de hand van vier generaties De Mol hoe een hyperambitieuze familie via netwerken, werklust en zakelijk opportunisme haar dromen wist waar te maken en nu al decennialang bepaalt wat wij aan nieuws, muziek en vermaak krijgen voorgeschoteld.

Details

EAN :9789463820257
Auteur: 
Uitgever :Balans, Uitgeverij
Publicatie datum :  10-12-2020
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :231 mm
Breedte :151 mm
Dikte :40 mm
Gewicht :910 gr
Status :Op voorraad bij leverancier
Aantal pagina's :608
Keywords :  de mol;entertainmentindustrie;familie-epos;imperium;media;opportunisme;persbureau;radio;televisie