AI-selling: AI in het verkoopteam

Patrick Petersen RDM MA MSc


Nederlands | 05-06-2025 | 144 pagina's

9789082298154

Paperback / softback


  Bekijk inkijkexemplaar

€ 17,99

 Voorraad

   Verzendkosten € 4.95 | Eén euro vanaf € 30,- aan boeken

   Gratis afhalen, elke dag open!




Korte beschrijving/Annotatie

In dit boek ontdek je hoe AI-selling het verkoopproces fundamenteel verandert door kunstmatige intelligentie strategisch in te zetten binnen elk onderdeel van een modern verkoopteam.

Tekst achterflap

In 'AI-selling: AI in het verkoopteam' ontdek je hoe AI-selling het verkoopproces fundamenteel verandert door kunstmatige intelligentie strategisch in te zetten binnen een modern verkoopteam. Van de basisprincipes van AI-selling en de rol van AI in het huidige saleslandschap tot diepgaand marktonderzoek, klantinzichten en geavanceerde leadgeneratie; elk hoofdstuk biedt praktische inzichten en voorbeelden, alles voorzien van extra's op de bijbehorende website. Je leert hoe je met behulp van AI gerichte salescampagnes opzet, klantgesprekken optimaliseert, deals sneller sluit en AI effectief integreert in teamprocessen. Ook wordt ingegaan op toekomstige trends, ethische vraagstukken en veranderende teamrollen. Daarnaast besteedt het boek aandacht aan de opkomst van AI-agents binnen verkoopteams: digitale assistenten die zelfstandig taken uitvoeren zoals klantsegmentatie, follow-ups en het personaliseren van aanbiedingen. Verder bevat het boek een uitgebreide verzameling prompts, specifiek ontworpen voor verkoop- en marketingtoepassingen. Deze prompts helpen je om AI-tools zoals ChatGPT doelgericht in te zetten voor contentcreatie, klantcommunicatie, marktanalyse en salesoptimalisatie. Zo wordt AI-selling niet alleen een theoretisch kader, maar ook een praktische gids voor directe toepassing in de dagelijkse praktijk van salesprofessionals. Auteur, AI & marketingtech ondernemer, spreker, (v)(b)logger en lecturer Patrick Petersen schreef meerdere bestsellers op gebied van social selling, engaging contentmarketing en converterende, digitale marketing. Masterstudies aan de London School of Business and Finance en de Geneva Business School brachten hem tot diverse integratiemodellen voor moderne marketing en sales. Dit resulteerde in eigen AI-sellingmodellen, die hij succesvol in de praktijk bracht voor gerenommeerde organisaties als Heijmans, SNS, Trendhopper, TU Delft, IKEA Nederland en Nationale-Nederlanden. Petersen is tevens AI-retail-expert voor De Telegraaf, columnist voor Marketing- Report en oprichter van AIenBusiness.nl. Hij werd door het internationale bureau Meltwater verkozen tot een Top 10 marketinginfluencer. Ook werd hij genomineerd als Social Media Man van het Jaar en drie keer genomineerd voor de PIM Marketingliteratuurprijs.

Slogan/Promotie

In 'AI-selling: AI in het verkoopteam' ontdek je hoe AI-selling het verkoopproces fundamenteel verandert door kunstmatige intelligentie strategisch in te zetten binnen een modern verkoopteam. Van de basisprincipes van AI-selling en de rol van AI in het huidige saleslandschap tot diepgaand marktonderzoek, klantinzichten en geavanceerde leadgeneratie; elk hoofdstuk biedt praktische inzichten en voorbeelden, alles voorzien van extra's op de bijbehorende website. Je leert hoe je met behulp van AI gerichte salescampagnes opzet, klantgesprekken optimaliseert, deals sneller sluit en AI effectief integreert in teamprocessen. Ook wordt ingegaan op toekomstige trends, ethische vraagstukken en veranderende teamrollen. Daarnaast besteedt het boek aandacht aan de opkomst van AI-agents binnen verkoopteams: digitale assistenten die zelfstandig taken uitvoeren zoals klantsegmentatie, follow-ups en het personaliseren van aanbiedingen. Verder bevat het boek een uitgebreide verzameling prompts, specifiek ontworpen voor verkoop- en marketingtoepassingen. Deze prompts helpen je om AI-tools zoals ChatGPT doelgericht in te zetten voor contentcreatie, klantcommunicatie, marktanalyse en salesoptimalisatie. Zo wordt AI-selling niet alleen een theoretisch kader, maar ook een praktische gids voor directe toepassing in de dagelijkse praktijk van salesprofessionals.

Biografie

Patrick Petersen RDM MA MSc is de AI-retail-marketing expert van De Telegraaf, een ervaren en veelzijdige ondernemer, spreker en docent op het gebied van AI en datagedreven, digitale marketing, contentstrategie en innovatie. Hij combineert praktijkervaring met academische kennis, is auteur van diverse marketing- en sales-bestsellers en werd uitgeroepen tot nummer 1 contentmarketeer door Bureau Meltwater. Met een achtergrond in zowel marketing als acteren, inspireert hij als spreker en docent bij onder meer Nyenrode Business School, EURIB, NCOI, IBHS, diverse (post-)hbo business school en als keynote-spreker op diverse congressen.

Kenmerk

met gratis digibord online

Inhoudsopgave

Inhoudsopgave – AI-Selling: AI in het verkoopteam (een hybride boek inclusief digitale bijlagen) Voorwoord door Charlotte Meindersma 1 AI-selling: van inzicht tot verkoopgesprek 2 De AI-revolutie in sales 3 Prompt-engineering voor trends en analyse 4 Prompt-engineering voor analyse en offerte 5 AI-agents for sale 6 AI, leads en voorspellingen 7 AI in het verkoopteam Index met termen + 150+ digitale bijlagen op https://www.ai-selling.nl. In dit boek ontdek je hoe AI-selling het verkoopproces fundamenteel verandert door kunstmatige intelligentie strategisch in te zetten binnen elk onderdeel van een modern verkoopteam inclusief AI-agents.

Details

EAN :9789082298154
Auteur: 
Uitgever :A Class Books
Publicatie datum :  05-06-2025
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Status :Nog niet beschikbaar
Aantal pagina's :144
Keywords :  ai-selling verkoop sales ai conversie