Principes


Nederlands | 12-10-2023 | 592 pagina's

9789047016441

Paperback / softback


  Lees de eerste pagina's

€ 29,99

  VOEG TOE AAN MIJN WINKELWAGEN
 Voorraad

   Op voorraad bij leverancier

   Verzendkosten € 4,95 | Gratis bezorging vanaf € 30,-

   Gratis ingepakt!




Korte beschrijving/Annotatie

Heldere levenslessen en inzichten gebaseerd op ‘radicale waarheid’ en ‘radicale transparantie’, principes die volgens Dalio de basis vormen voor succes.

Tekst achterflap

In ‘Principes’ deelt Ray Dalio de vele inzichten die hij in de loop van zijn opmerkelijke carrière heeft opgedaan en laat vervolgens tot in detail zien hoe die worden toegepast in zijn eigen bedrijf. De honderden praktische lessen in dit boek gaan onder meer over het creëren van een goede bedrijfscultuur, effectieve besluitvorming, samenwerking, goed management en het bouwen van sterke teams. Iedereen kan de heldere levenslessen en inzichten die Ray Dalio in ‘Principes’ deelt toepassen om zijn eigen doelen te bereiken. In 1975 richtte Dalio vanuit zijn tweekamerappartement in New York een investeringsbedrijfje op: Bridgewater Associates. Veertig jaar later heeft Bridgewater meer geld verdiend voor zijn klanten dan ieder ander hedgefonds in de geschiedenis. Dat is deels te danken aan de buitengewoon effectieve cultuur bij Bridgewater, gebaseerd op wat Ray Dalio ‘radicale waarheid’ en ‘radicale transparantie’ noemt. Het zijn deze principes, niet zijn bijzondere kwaliteiten, die volgens hem de basis vormen van zijn succes.

Biografie

Ray Dalio is een van de grootste investeerders en ondernemers van onze tijd. Hij stond in de Time 100-lijst van de invloedrijkste mensen ter wereld en de Forbes 100-lijst van de rijkste mensen ter wereld.

Details

ISBN :9789047016441
Auteur: 
Uitgever :Atlas Contact, Uitgeverij
Vertaler : Wybrand Scheffer
Publicatiedatum :  12-10-2023
Uitvoering :Paperback / softback
Taal :Nederlands
Hoogte :231 mm
Breedte :151 mm
Dikte :40 mm
Gewicht :1036 gr
Status :Op voorraad bij leverancier
Aantal pagina's :592
Sleutelwoorden :  autobiografie;bedrijfspsychologie;grote denkers;leiderschap;strategie